onsdag 7. september 2011

Bringebær cupcakes

Friske gode muffins som dere burde prøve å bake nå som vi har så herlige norske bringebær i butikken. Første gang jeg bakte de i dag og de gikk unna her hos familien hvertfall. Ingenting annet å si enn at disse var jummy og dette blir ikke siste gangen jeg lager disse!


Du trenger
2 store egg
150 g sukker
150 g smør
1 dl matfløte
250 g hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
100 g bringebær

Pisk egg og sukker hvitt. Tilsett matfløte, smeltet smør og det tørre. Tilslutt vender du inn bringebærene. Stekes på 200 grader i ca 20-30 minutter i store muffinsformer. Avkjøl på rist og nyyyyt! Jeg pyntet mine med litt rosa melis og bringebær :) doblet oppskriften og fikk ca 15 veldig store muffins.

Nyt kvelden, klem Ida


2 kommentarer:

  1. Hei
    Jeg prøvde verdens enkleste kake i helgen, og ja den var veldig god!
    Tove

    SvarSlett
  2. Hei Tove :)
    koselig å høre :) veldig hyggelig at du følger med på bloggen min :) ønsker deg en fin kveld!

    Klem Ida

    SvarSlett