mandag 1. august 2011

Starbucks sitronformkake

Både jeg og kona elsker starbucks, og blir alltid like lykkelige hver gang vi oppdager at starbucks er et sted vi er på ferie. Derfor ville jeg prøve meg på en av formkakene deres. Oppskriften fant jeg på passionforbaking.com, en side jeg er mye innom og finner gode oppskrifter på.

Oppskriften
190 g mel
1/2 ts. natron
1/2 ts. bakepulver
1/2 ts. salt
3 egg
225 g sukker
40 g smør
1 ss. sitron extract
1 ss. vanilje extract
80 g sitron juice
120 ml olje

Glasuren
3 dl melis
2 ss. melk
sitron juice

Hell sukker, mykt smør og alle eggene i en mikserbolle. Miks dette godt sammen i cirka 5 minutter, mens det mikses tilsetter du sitron extract. Videre tilsetter du saften av 3 sitroner.
Hell i vanilje extract og miks det videre. Tilsett mel, salt, bakepulver og natron.
Hell røren i en brødform som er smurt eller med bakepair i. Stekes midt i ovnen på 180 grader i cirka 45 minutter. Avkjøl kaken på en rist, slik at den ikke synker ned i midten. Lag glasuren og pynt kaken når den er avkjølt. En frisk og god kake som nå skal nytes med en god kopp kaffe.


stor klem fra Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar